דגמי טויוטה

היתרון של רכבי טויוטה בבטיחות מגיע לכותרות

מזה שנים רבות נחשבת חברת טויוטה למובילה העולמית בשוק הרכב בפרמטרים שונים ורבים, ובראשם הפרמטר החשוב ביותר – בטיחות. מחלקות המחקר והפיתוח של טויוטה משקיעות משאבים עצומים בפיתוח מקדמי בטיחות מגוונים בדגמי החברה, מה שבא לכדי ביטוי בהגנה בפועל על הצרכנים הנוהגים ברכבים, וזוכה לאישוש במבחני ריסוק וסקירות בטיחות בינלאומיות.

 

מאילו בחינות נחשבת טויוטה ליצרנית הרכבים הבטיחותיים בעולם, מה מייחד את מערכות הבטיחות של רכבי טויוטה ומה צופן בחובו העתיד של תעשיית הרכב בכל הנוגע לחידושים והפיתוחים הקשורים לנושא הבטיחות עליהם שוקדים כיום בטויוטה?

 

תאונה שעלולה הייתה להיות קטלנית – רמת הבטיחות נבחנת בזמן אמת

לאחרונה, עלה נושא הבטיחות ברכבים פרטיים ובדגמי טויוטה בפרט לכותרות בישראל בעקבות תאונה בה היו מעורבים אב ובתו הקטנה, אשר הרכב בו נסעו מדגם טויוטה יאריס התהפך והתרסק. את התודה העיקרית לכך ששניהם יצאו מהתאונה בריאים ושלמים ייחסה בת זוגו של הנהג בין השאר לרמת הבטיחות של הרכב. בפוסט תודה מרגש שכתבה בעקבות התאונה בת הזוג, פוסט אשר הופנה למספר גורמים וביניהם גם טויוטה ישראל, סיפרה הכותבת כי בטרם רכשו רכב משפחתי להם ולילדתם הקטנה ערכו היא ובן זוגה מחקר מקדים והשוואות של רכבים פוטנציאליים שונים, תוך שימת דגש על נושא הבטיחות. כאשר רוכשים רכב משפחתי בו אנו צפויים להסיע את הילדים הקטנים שלנו, רק מתבקש שנתעכב מעט על עניין הבטיחות ונבחר רכב כמה שיותר בטיחותי. כותבת הפוסט סיפרה כי הדגם שרכשו בסופו של דבר, זה אשר הציל את חייהם של בן זוגה וילדתה הקטנה, זכה לציונים הטובים ביותר במבחני ריסוק ובטיחות בינלאומיים, וספציפית גם עבור פגיעות צד. בתאונה ספגה היאריס שלהם פגיעת צד חזקה, ולמרות שהתהפכה והתרסקה, נוסעי הרכב יצאו כאמור בריאים ושלמים.

 

בנוסף לעמידות של השלדה והרכב כולו בפני פגיעות צד, גם אביזרי הבטיחות של היאריס, כמו גם דגמים טויוטה אחרים, הופכים את רכבי החברה לבטיחותיים ביותר. גם במקרה זה של התאונה המדוברת סיפקו אביזרי בטיחות שונים הגנה לילדה הקטנה שישבה מאחור – כריות האוויר האחוריות התנפחו, והגנו על הנהג ובתו מפני פגיעות ראש קטלניות. בנוסף, גם העובדה כי הילדה הייתה ישובה בתוך כיסא בטיחות לילדים, כיסא בטיחותי אשר גם הותקן בצורה נכונה, סייעה כמובן להגן על גופה של הילדה ולאפשר לה לצאת מהתאונה כמעט ללא פגע.

 

אותה תאונה היא מקרה בוחן מצוין לאופן בו פועלות מערכות הבטיחות של רכבים משפחתיים בזמן אמת – פגיעת צד חזקה והתהפכות של הרכב, נהג אשר יוצא כמעט ללא כל פגע וכך גם ילדתו בת הארבע אשר ישובה בכיסא הבטיחות במושב האחורי. בדיוק מהסיבה הזו משקיעים בטויוטה משאבים רבים כל כך בפיתוח רכבים בטיחותיים המספקים הגנה טובה עד כמה שניתן לנוסעים בהם – רכבים פרטיים צריכים בראש ובראשונה להיות בנויים באופן המתחשב בצרכי הבטיחות מעל לכל צורך אחר. כפי שמדגימים בטויוטה כבר עשרות שנים, על ידי פיתוח הטכנולוגיות המתאימות והשקעה מספקת ניתן לייצר רכבים שיהיו לא רק יעילים ונוחים לנהיגה, אלא גם בטיחותיים ביותר.

 

 

מערכות בטיחות חכמות וייחודיות אשר עושות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת

בדומה לנושאים מרכזיים אחרים בעולם הרכב, גם בכל הנוגע לבטיחות טויוטה מציעה כמה מהמערכות והאביזרים המתקדמים והמתוחכמים ביותר בשוק כיום. מערכת הבטיחות "Toyota Safety Sense" היא רק דוגמה אחת לשילוב של טכנולוגיות מתקדמות וכמעט עתידניות, בדגמים הנוכחיים שניתן למצוא על הכבישים כבר כמה שנים טובות.

 

במסגרת חבילת הבטיחות הזו שמציעה טויוטה במרבית הדגמים כיום ניתן למצוא מערכות חיישנים מתקדמים אשר מנטרים באופן רציף את סביבת הרכב ומתריעים על סכנות צפויות, דוגמת מקרה של סטייה בלתי מבוקרת מנתיב הנסיעה, התקרבות יתר לרכב שלפנינו, זיהו של הולכי רגל אליהם אנו מתקרבים במהירות ובצורה מסוכנת ועוד. במערכות הבטיחות החדשות הללו קיים גם אלמנט שלא היה קיים מעולם ברכבים פרטיים ומשפחתיים – הרכב עצמו מסוגל לא רק לנטר את סביבתו ולזהות סכנות פוטנציאליות, אלא גם להתערב ו"לסייע" לנהג במידה וזה אינו מגיב באופן ובמהירות הנחוצים. כך, אם הרכב מתקרב בצורה מסוכנת ובמהירות לרכב שלפניו והנהג אינו ערני מספיק ואינו מתחיל לבלום בזמן, מערכת הבטיחות של הרכב נכנסת לפעולה ומסייעת לבלום את הרכב ביתר מהירות, כך שתימנע התאונה הצפויה.

 

בעוד לפני כמה שנים מערכות מסוג זה נשמעו לנו כמו מדע בדיוני, כבר כמה שנים שהן פועלות בפועל על אינספור רכבי טויוטה בעולם כולו. חטיבות המחקר והפיתוח של טויוטה השקיעו תקציבי ענק בפיתוח מערכות בטיחות מתקדמות יותר דוגמת ה ""Safety Sense, כמו גם בפיתוח רכבים בעלי שלדה ומבנה עמידים בפני פגיעות ותאונות, כמו גם חלקים נוספים ברכב אשר במקרה של פגיעות קשות מתוכננים להחזיק מעמד בדיוק באופן אשר יספק הגנה לתושבי הרכב, ויביא את סיכוייהם לצאת מהתאונה בשלום למקסימאליים.

 

 

רכבי העתיד של טויוטה הנראים באופק צפויים להיות הבטיחותיים בהיסטוריה

מעבר למערכות ההגנה המתקדמות שניתן למצוא ברכבי טויוטה כבר כיום, מערכות שנראות עתידניות מבחינות מסוימות, הצצה אל מה שמצפה לנו בעולם הרכב בעתיד הנראה לעין – חמש, עשר או עשרים השנים הקרובות, מספקת תובנות מעניינות גם כן בנוגע לנושא הבטיחות ברכבים מסוגים שונים.

 

במהלך השנה האחרונה הכריזה חברת טויוטה כי היא נכנסת במלוא המרץ למרוץ לו שותפים מרבית הגורמים המשמעותיים בעולם הרכב והטכנולוגיה בכלל כיום – הכוונה היא ל"מרוץ" לפיתוח רכבים אוטונומיים, כאלו שנוהגים לחלוטין בעצמם ללא צורך בהתערבות אנושית כלשהי. גם כאן, מדובר במה שנשמע כמו מדע בדיוני עד ממש לא מזמן (ועבור רבים מאיתנו עדיין נשמע כך), אך בפועל רכבים שכאלו כבר נמצאים בשלבי פיתוח מתקדמים ביותר, והכניסה לזירה הזו של ענקית טכנולוגית כמו טויוטה שכבר חתומה על כמה מהפיתוחים הגדולים והמשמעותיים ביותר בעולם הרכב בעשורים האחרונים, מבטיחה כי הדרך לרכבים אוטונומיים בייצור המוני מתקצרת משמעותית.

 

הנקודה הרלבנטית לעניינינו בהקשר זה היא כי בניגוד לאינטואיציה שיש לרבים כאשר הם שומעים לראשונה על הרעיון של מכונית שנוהגת בעצמה ושל מחשבים שמחליפים אותנו בתפקיד מקבלי ההחלטות על הכביש, בפועל מדובר בעלייה קולקטיבית ומשמעותית ברמת הבטיחות על הכבישים. חברות ענק כמו טויוטה, גוגל, ענקיות טכנולוגיה ויצרניות רכב אחרות, משקיעות מיליארדי דולרים במחקר ופיתוח בתחום זה בראש ובראשונה על מנת להבטיח שהמכונית האוטונומית שתעלה על הכביש תהיה קודם כל בטיחותית ביותר, וכאן הכוונה היא לבטיחותית אף יותר מהרכבים המובילים בקטגוריה זו כיום. בנוסף למערכות ולאביזרי הבטיחות המתקדמים הקיימים כיום, כמו גם לאופן בו מייצרים את השלדה ושאר מרכיבי הבסיס החשובים של הרכב, לתמונה תיכנס מערכת מחשב מתוחכמת אשר תוכל לקבל החלטות מדויקות ובטיחותיות בשברירי שנייה, באופן שאף בן אדם אינו יכול להתחרות בו.

 

גם אם לכם זה עדיין נשמע כמו מדע בדיוני, והרעיון של הפקדת הבטיחות שלנו על הכביש בידי המכונית עצמה והמחשב השולט בה נשמע מפחיד, אין סיבה לדאגה – יש עוד כמה שנים טובות להתרגל לרעיון, ובינתיים אינספור ניסויים ובחינות מדוקדקות נערכים בכל שלב ושלב בתהליך הפיתוח של הרכבים האוטונומיים. אם ללמוד מההתנהלות של טויוטה בפיתוח מערכות פורצות דרך בעולם הרכב, סביר להניח שכניסתה במלוא הכוח לפיתוח רכבים אוטונומיים מבטיחה כי לא רק שהיום בו כולנו נוכל לנסוע ברכב שלנו בלי באמת לנהוג בו יגיע מהר יותר, אלא הוא גם צפוי להיות היום בו רמת הבטיחות של כולנו על הכביש תעלה באופן ניכר.

 

לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות