טויוטה פריוס

הדגם החדש של טויוטה פריוס מגיע לישראל

ההיברידית המפורסמת של טויוטה יוצאת הדור הרביעי בסדרה, המגיע עכשיו גם לישראל. הדגם החדש נחשף בסוף השנה שעברה בתערוכת הרכב הגדולה שנערכה בגרמניה, ולאחרונה הכריזה טויוטה ישראל על תחילתו של השיווק והמכירה בארץ של הדגם החדש והמסקרן.

 

הדור הבא של ההיברידיות

אחד המאפיינים המסקרנים ביותר של הפריוס החדשה היא כי זהו הדגם ההיברידי הראשון של החברה המבוסס על הפלטפורמה המודולרית, הצפויה לשמש בייצור דגמי טויוטה בשנים הקרובות. פלטפורמה זו צפויה לאפשר ייצור זול ויעיל יותר, תוך שמירה על כל מאפייני הבטיחות והנוחות בהם מתאפיינים דגמי טויוטה.

 

בעוד מימדיה של טויוטה פריוס השתנו אך במעט לעומת הדגם הקודם (כמה סנטימטרים הוספו באורך ורוחב הרכב והוא נמוך מקודמו בכשני סנטימטרים), ניכר על עיצובה כי הוא אווירודינמי יותר, כאשר גם קשיחות המרכב השתפרה משמעותית (בעשרות אחוזים).

 

בדומה לדגמים הקודמים, גם הדגם החדש מגיע עם מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים (בעל היכולת לייצר תשעים ושמונה כוחות סוס), אך בנבדל משאר יצרני הרכב טויוטה, המנוע של הפריוס החדשה מתאפיין ביעילות תרמית חסרת תקדים, ומובילה בעולם הרכב כיום.

 

המנוע החשמלי התומך במנוע הבנזין עבר גם הוא כמה שיפורים - הסוללה קטנה יותר בכעשרה אחוזים וקיבולת האנרגיה שלה גבוהה יותר בכמעט שלושים אחוזים. טעינתה מהירה יותר מאשר קודמותיה, ובסך הכל מייצר המנוע החשמלי כשבעים ואחד כוחות סוס.

 

על פי דיווחי החברה, תצרוכת הדלק הממוצעת של הדגם ההיברידי החדש עומדת על מעל לעשרים ושבעה קילומטרים לליטר בנזין, מה שמעניק לפריוס ציון 2 ב"דירוג הירוק".

 

אבזור עשיר ללקוחות הישראליים

הדגם החדש צפוי להיות משווק בארץ ברמת אבזור אחידה, ומדובר באבזור עשיר ומפנק למדי – כמובן שאביזרי הבטיחות המתקדמים של טויוטה נמצאים גם בדגם אשר משווק בארץ (7 כריות אוויר, מערכות בטיחות אוטומאטיות מתקדמות וכו'), כאשר הרכבים יגיעו גם עם מערכות מולטימדיה מתקדמות ומהנות – מערך מתקדם הכולל בין היתר מסך מגע צבעוני בגודל שבעה אינץ', מצלמה וקליטה אלחוטית לסלולארי (בלוטות'), תצוגה עילית מתקדמת (תצוגת נתונים על גבי שמשת הרכב), אפשרות לפיצול המיזוג ובקרת האקלים וכו'.

 

אבזור נוסף כולל חימום למושבים הקדמיים, מערכת התנעה חכמה (זיהוי המפתח באופן אוטומאטי) ועוד שלל הפתעות ופינוקים.

חשוב לציין כי בדגם החדש ממשיכה טויוטה בקו הפונקציונאלי – בטיחותי בכל הנוגע לאבזור הרכב, הכולל למשל קירוב של נתונים ומידע רלבנטי לנהג (דוגמת התצוגה על גבי השמשה הכוללת נתונים מרכזיים ועיקריים דוגמת מהירות, ומאפשרת לנהג לא להוריד את עיניו מהכביש), והרחקה של מידע לא רלבנטי מעיני הנהג (על ידי אזורים נפרדים לשליטה על לוח המכוונים ומערכת המידע והמולטימדיה). כך למעשה פוגש עולם האבזור והעיצוב הפנימי את עולם הבטיחות חסרת הפשרות.

 

 

עיצוב ספורטיבי

מבחינת עיצוב חיצוני ופנימי ניתן לראות מיד כי מדובר בדגם ספורטיבי ודינמי יותר מההיברידיות האחרות והקודמות. הדגם החדש מעט נמוך יותר ומעוצב בקווים חדים וחלקים. המבנה האתלטי יותר מתאפשר תודות לפלטפורמה המודולרית החדשה המאפשרת לייצר רכב נמוך מעט יותר. בנוסף, גם בגג הרכב ניתן למצוא מנגנון המאפשר אווירודינמיות מוגברת וזרימה טובה יותר של אוויר על גג הרכב, והרחק ממנו. כך גם סנפירים לייצוב האוויר הממוקמים בקדמת הרכב תורמים לאווירודינמיות מוגברת ולמראה ספורטיבי יותר. כל אלו מביאים למקדם גרר נמוך ויעיל יותר, מה שבא לכדי ביטוי כמובן גם בתצרוכת הדלק היעילה.

 

ברכב נעשה שימוש גם בטכנולוגיה של תאורת לד, הן עבור האורות הקדמיים והן עבור האחוריים, כך שפנסי המכונית גם חסכוניים באנרגיה, וגם צפויים להחזיק מעמד שנים רבות.

 

השיפורים המבניים והמכאניים שהוכנסו בדגם ההיברידי החדש, בנוסף לאבזור המתקדם והעשיר הופכים את הפריוס החדשה לאחד הרכבים המסקרנים והאטרקטיביים ביותר בעולם הרכב כיום, ובוודאי להיברידית המשתלמת ביותר. טויוטה כבר מכרה כמה עשרות אלפי רכבים היברידיים בשנים האחרונות, והשנה צפוי מספר זה לצמוח משמעותית עם השקתה של הפריוס החדשה.

 

גם בסוגיית המחיר מדובר באחד הרכבים האטרקטיביים – המחיר נותר ללא שינוי מהדגמים ההיברידיים הקודמים של טויוטה. 149,000 שקלים חדשים – מחיר נוח ומשתלם עבור רכב היברידי מתקדם, חסכוני ומשופר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות