טויוטה אביזרים

המדריך המלא לטיפול בצמיגים של טויוטה

צמיגי הרכב הם מבחינות רבות אחד מן המנגנונים החשובים ביותר ברכב שלנו, ובמקביל גם אחד החלקים אשר זוכים למעט מדי התייחסות ותשומת לב. תקינות הצמיגים לאורך זמן היא כמובן בראש ובראשונה עניין בטיחותי – צמיג/ים בלתי תקינים עלולים לסכן את הרכב ונוסעיו, במיוחד במהירויות גבוהות ובתנאי שטח או מזג אוויר קשים יחסית. מעבר לסוגיית הביטחון קיימת גם חשיבות רבה לתקינות הצמיגים בכל הנוגע לביצועי רכב טויוטה (כיצד הוא יתפקד, מה תהיה תצרוכת הדלק וכו') כמו גם לתקינות שאר המערכות בו לאורך זמן (נהיגה ממושכת עם צמיגים בלתי תקינים גורמת לעומסים בלתי רצויים על הרכב אשר עשויים לפגוע במערכות שונות בו).

 

 

לכן, חשוב קודם כל להכיר בחשיבות הצמיגים והמודעות לתקינותם לאורך זמן. לאחר מכן, כדאי להכיר את הגורמים השונים המשפיעים על הצמיגים ואת המדדים באמצעותם ניתן לשפוט את תקינות הצמיגים, וכמובן ליישם זאת בפועל. להלן כל המידע שחשוב לנהג הרכב הפרטי הממוצע להכיר, בין אם מדובר ברכב חדש של טויוטה 2018 או ב"טרנטה" ישנה, והדרכים בהן כדאי לפעול על מנת להבטיח את תקינות הצמיגים לאורך זמן ובמצבים השונים בהם אנו נתקלים בעת הנהיגה ברכב – 

 

 

 

 

הקפדה על לחץ אוויר תקין 

 

 

נתחיל עם פעולת התחזוקה השוטפת הבסיסית והנפוצה ביותר עבור דגמי טויוטה, עליה חשוב להקפיד מדי חודש. לחץ האוויר בצמיגים הוא פרמטר חשוב הן מבחינה בטיחותית והן מבחינת ביצועי הרכב, תקינותו, תצרוכת הדלק וכו'. בנוסף, ככל שנשמור על לחץ האוויר בצמיגים תקין, כך הם יישחקו לאט יותר ויעבור זמן רב יותר עד שניאלץ להחליפם.

 

 

באופן טבעי נוטה הצמיג לאבד אוויר לאורך זמן, בקצב ממוצע של כ 1 psi לחודש. במצבים שונים אשר אינם נדירים כל כך (כמו נסיעה בכבישים מלאי מהמורות) קצב איבוד האוויר עלול להיות אף גבוה יותר. בניגוד למה שרבים מאיתנו חושבים, צמיג הרכב יכול לאבד הרבה מאוד אוויר בטרם ניתן יהיה להבחין בכך על ידי בחינה וויזואלית של הצמיג. גם אם הוא נראה לכם מנופח לחלוטין, ייתכן בהחלט שבפועל חסר בצמיג אוויר.

 

 

הפתרון לסוגיה זו הוא פשוט וקל – מדי כמה תדלוקים (בממוצע מומלץ פעם בחודש) עצרו ליד משאבת מילוי האוויר ומלאו את הצמיגים. את לחץ האוויר האופטימאלי עבור צמיגי הטויוטה שלכם תוכלו למצוא ברכב הספר, או במדבקה המיוחדת המודבקת בצד דלת הנהג. הן בספר והן במדבקה תוכלו למצוא פירוט בנוגע ללחץ הרצוי עבור הצמיגים הקדמיים והאחוריים (בדרך כלל קיים הבדל קטן), כמו גם בנוגע ללחץ הרצוי עבור רכב אשר סוחב משקל רב יחסית אל מול רכב ריק יחסית. זוהי נקודה חשובה נוספת – במידה ואתם מעמיסים ציוד ומשקל על הרכב, כדאי להעלות את לחץ האוויר בצמיגים, על פי ההמלצה הרשמית של היצרן כמובן. לחץ גבוה יותר יקל על הרכב בנסיעות עם משקל רב, ויאפשר למנוע להתאמץ פחות.

 

 

במקרים מסוימים בהם אנו מוציאים מעט אוויר מהצמיג (נהגים רבים נוטים לעשות זאת למשל בנהיגה בשטח, על מנת להימנע ממצבים של התחפרות בחול)  חשוב מאוד לזכור ולמלא אותם חזרה לאחר מכן. נסיעה על הכביש במהירויות גבוהות בלחץ אוויר אשר אינו מתאים עלולה להעלות את הסיכוי להחלקה ולאיבוד שליטה על הרכב

 

 

 

 

השפעת עונות השנה על צמיגי טויוטה

 

 

תנאי מזג האוויר השונים משפיעים גם כן על תקינות הצמיגים ומצבם. לכן, כדאי לבצע בדיקה, ובמקרה הצורך להחליף את הצמיגים, לפני שמתחילה עונת הקיץ, כמו גם עונות החורף. בעוד מזג האוויר בישראל בדרך כלל אינו קיצוני, החום הלוהט של יולי אוגוסט והכבישים הרטובים של תחילת החורף בהחלט עלולים להציב סכנה מסוימת, ולכן חשוב להכין את הצמיגים לקראת עונות אלו. מהן השפעתן של העונות הללו על צמיגי הרכב וכיצד מומלץ להכין את הרכב בהקשר זה?

 

 

 

 

הכנת צמיגי הרכב לקראת הקיץ – חום הקיץ הישראלי גורם לאספלט שבכבישים להתחמם משמעותית, ומשפיע כמובן גם על הצמיגים. בתחילת הקיץ מומלץ לבחון את הצמיגים לעומק, ולנסות ולהבחין בקרעים, אזורים שחוקים במיוחד, מקומות בהם הצמיג התנפח וכו'. בכל תופעה כזו מומלץ לטפל. אפילו אם זיהיתם את שחיקה רק באחד הצמיגים, מומלץ לקחת את הטויוטה לבדיקה מקצועית ולשקול להחליף את הצמיגים. עומק החריצים הממוצע בצמיגי הרכב אמור להיות כארבעה מ"מ. במידה ואתם מזהים כי החריצים כבר אינם עמוקים כל כך, סביר להניח שמדובר בצמיג וותיק ושחוק אשר כדאי להחליפו.

 

 

 

 

הכנת צמיגי הרכב לקראת החורף – החורף מציב אתגרים משלו לצמיגי הרכב שלנו, ובראש ובראשונה כמובן הגשמים המרטיבים את הכבישים ומעלים את סיכוי הרכב להחליק. על מנת להתמודד עם סיכונים אלו מומלץ קודם כל לבדוק את מצב הצמיגים לפני שמתחיל החורף, רצוי עוד לפני הגשם הראשון אשר נוטה להוציא מהכבישים הרבה שמן וחומרים אחרים שנספגו בו במהלך הקיץ. גם כאן חשוב לבחון וויזואלית את הצמיגים, לוודא כי אין פגמים גלויים ולבחון את עומק החריצים. אותם חריצים מאפשרים לנקז את המים מהצמיגים במהלך הנסיעה ולכן הם מה שמאפשר למכונית טויוטה אחיזה טובה בכביש. לקראת החורף תקינותם חשובה במיוחד. צמיג אשר מתחיל להיראות חלק הוא צמיג שחוק מדי וחשוב מאוד שלא להמשיך ולנסוע עימו בחורף. בנוסף לבדיקה וויזואלית כדאי להרגיש את החריצים גם עם הידיים, לוודא שהם אכן עמוקים ושאין פגמים משמעותיים. על פי רוב, אמורים הצמיגים להחזיק מעמד כארבע שנים, בהנחה כי נסעתם בעיקר על כבישים תקינים ובצורה סטנדרטית. במידה ו"קרעתם" את הרכב או נסעתם עימו הרבה בשטח או בכבישים משובשים, ייתכן בהחלט כי זמן החלפת הצמיגים יגיע מוקדם יותר. נקודה חשובה נוספת בכל הנוגע לתקינות הצמיגים בחורף היא כי כאשר הטמפרטורה יורדת והצמיג קר יותר, הוא פחות גמיש ולכן ביצועיו עלולים להיות נוקשים ומעט מסוכנים יותר. בחורף הישראלי הטמפרטורות בדרך כלל אינן מגיעות לרמות נמוכות במיוחד, אך בכל זאת חשוב להכיר נקודה זו – במיוחד אם אתם מתגוררים באזורים קרים כמו ירושלים או צפון הארץ, חשוב להיות מודעים לכך שבדקות הראשונות של הנסיעה ברכב בבוקר חורפי הצמיגים עדיין קרים, ולכן מומלץ לנהוג ביתר זהירות, לא לקחת סיבובים במהירות גבוהה מדי וכו'.

 

 

 

 

החלפת צמיגים

 

 

מדי תקופה נצטרך כמובן להחליף את צמיגי הרכב, וכאשר עושים זאת חשוב לקנות צמיגים איכותיים ואמינים. זאת נוכל להבטיח על ידי כך שניגש למקום מקצועי המטפל בצמיגים, או למוסך מורשה ואמין. 

 

 

ההחלפה האידיאלית היא של כל הצמיגים יחד – עדיף לנהוג ברכב עם ארבעה צמיגים חדשים וגם קיים יתרון בכך שכל הצמיגים יהיו מעתה בני אותו גיל ויישחקו באופן דומה יחסית. במידה ואתם מחליפים רק חלק מהצמיגים, חשוב לוודא כי קיימת התאמה בין הצמיגים החדשים לצמיגים הישנים. לכל הפחות, חשוב ששני הצמיגים הקדמיים יהיו שניהם מאותו סוג בדיוק, וכך גם שני הצמיגים האחוריים. נסיעה עם צמיגים אשר אינם תואמים אחד לשני עלולה לשבש את יכולות ההיגוי ואת אחיזת הרכב בכביש, ולסכן את חייכם. 

 

 

 

 

בדומה לכל מוצר אחר, גם במקרה של צמיגים לטויוטה קיימת אפשרות לרכוש אותם באינטרנט, ואנשים רבים יותר ויותר עושים זאת, בעיקר משום שלעיתים ניתן להשיג כך מחירים טובים יותר. במידה ואתם בוחרים באפשרות זו חשוב להקפיד על כמה נקודות חשובות ולא לתת לסוגיית המחיר לערפל את שיקול הדעת שלכם – התחילו בבירור אודות סוג הצמיגים הספציפיים המיועדים לרכב זה והיצמדו להוראות היצרן. ניתן לראות את הצמיגים עימם הגיע הרכב מהיצרן (במידה ורכשתם רכב חדש), או לברר בספר הרכב או במקורות מידע מקוריים של אותו יצרן רכב (אתר האינטרנט הרשמי וכד'). חפשו אחר צמיגים כמה שיותר חדשים ובחנו את יצרנית הצמיגים ממנה אתם שוקלים לקנות – האם מדובר בחברה ידועה ומוכרת, האם אתם יכולים למצוא מידע והמלצות אודות צמיגים אלו ועוד.

 

 

 

 

לסיכום, לצמיגים של דגמי טויוטה השפעה עצומה על רמת הבטיחות של הנסיעה ברכב זה, על היכולות והאופן בו מתפקד הרכב וגם על תצרוכת הדלק הממוצעת. זוהי נקודת המגע היחידה של הרכב עם הכביש, ועל מנת להבטיח שיש לכם שליטה מרבית על הרכב במהלך הנסיעה, במיוחד במהירויות גבוהות ובמצבים בלתי שגרתיים כמו כבישים רטובים או נהיגה בשטח, חשוב להקפיד לאורך זמן על צמיגים תקינים ברכב ועל תחזוקתם השוטפת. הקפידו לבדוק לחץ אוויר ולמלא בעת הצורך, בצעו בעצמכם בדיקה של הצמיגים לפני כל קיץ וחורף, קחו אותם לבדיקה מקצועית במידה ואינכם בטוחים ודאגו להחליפם בזמן.

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות