טויוטה קורולה

המאפיינים המסקרנים של טויוטה קורולה החדשה

השנה נחת בישראל הדגם החדש והמסקרן של המכונית המשפחתית הפופולארית והאהובה ביותר על ישראלים, כמו גם על מרבית העולם – טויוטה קורולה. מבחינות רבות מדובר בדגם הדגל של חברת הרכב הגדולה והמובילה בעולם. לאורך העשורים האחרונים זכתה הקורולה לא פעם בתואר המכונית הנמכרת של השנה, מדובר באחד הדגמים הנפוצים ביותר בכבישי ישראל והעולם כולו ואינספור לקוחות מרוצים, מגזיני רכב למיניהם וגורמים נוספים מכתירים דגם זה שוב ושוב כדגם המשפחתי האולטימטיבי, כסטנדרט על פיו צריך להתבסס תחום הרכבים המשפחתיים כולו. בעוד עד לאחרונה ניתן היה להסכים עם קביעה זו לפחות באופן חלקי, נראה כי בדגם הנוכחי של טויוטה קורולה החדשה נקטה החברה בכמה צעדים חשובים על מנת לסגור פערים מסוימים בין דגם זה לבין מספר דגמים אחרים של החברה, ולהציע באמת את הרכב המשפחתי האולטימטיבי, ממספר בחינות. מהם, אם כן, החידושים האחרונים הכלולים בטויוטה קורולה החדשה, אלו הממצבים אותה בחזית הבמה בכל הנוגע לרכבים משפחתיים?

 

 

נתונים נוספים אודות טויוטה קורולה החדשה, גילשו לכאן

https://www.toyota-mtm.co.il/new-cars/corolla-sedan

 

השינוי הגדול מכולם – הקורולה מצטרפת למשפחה ההיברידית

אין כל ספק כי השינוי המרכזי והגדול ביותר בטויוטה קורולה החדשה (לעומת דגמים קודמים של קורולה) הוא כניסתו של דגם מוכר ופופולארי זה למשפחת הרכבים הידידותיים לסביבה והמתקדמים ביותר מבחינת תצרוכת דלק ופליטה נמוכה של גזים מזהמים – משפחת הרכבים ההיברידיים. 

עבור צרכני וחובבי רכב רבים, העובדה כי רק עתה ניתן לרכוש טויוטה קורולה היברידית היא מעט תמוהה – מצד אחד מדובר בדגם הדגל המוביל והפופולארי ביותר של יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם. מצד שני, אותה חברה עצמה היא האמונה על הפיתוח של טכנולוגיית ההנעה ההיברידית, ולכן נראה לרבים מתבקש ביותר כי דגם הדגל שלה יגיע גם הוא בגרסה היברידית וידידותית יותר לסביבה. נשאיר כרגע בצד את הסיבות בגינן רק עכשיו משווקת הקורולה גם בגרסה היברידית ורק נאמר כי חידוש זה הוא המרגש והמסקרן ביותר מבחינתם של מיליונים רבים של צרכני רכב בכל רחבי העולם. טויוטה קורולה היברידית, בדומה לדגמים היברידיים אחרים, מצוידת כאמור במערכת הנעה כפולה הכוללת מנוע בנזין ומנוע חשמלי הנטען שוב ושוב בזמן שמנוע הבנזין פועל. כך, בנסיעות במהירויות נמוכות במרחב העירוני, כמו גם באינספור מצבים נוספים על הכביש, נוסע הרכב באמצעות מנוע חשמלי בלבד, מנוע שקט אשר אינו פולט כלל גזים מזהמים לאוויר ואינו צורך דלק. כך מתקבלת תצרוכת דלק ממוצעת היעילה בעשרות רבות של אחוזים לעומת רכבים בעלי מערכת הנעה "רגילה", והיתרון העצום הוא כפול – הן עבור הסביבה והן עבור בעלי הרכבים, הנהנים מהוצאות נמוכות יותר משמעותית על דלק. על מנת לסבר את האוזן – תצרוכת הדלק הממוצעת של הקורולה החדשה היא כשלושים קילומטרים לליטר דלק – מספר חסר תקדים במונחים של רכבים פרטיים בעלי הנעת בנזין רגילה.

 

הדור הבא של מערכות בטיחות 

חידוש משמעותי נוסף אותו ניתן למצוא בטויוטה קורולה החדשה הוא מערכת הבטיחות המתקדמת ביותר בעולם כיום. מדובר בדור השני של מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה – Toyota Safety Sense 2.0.הדור הראשון של מערכת בטיחות זו כבר קיים בדגמים רבים של טויוטה מהשנים האחרונות ורבים מהנהגים בארץ מכירים אותו. הדור השני המופיע בקורולה החדשה מהווה שכלול והמשך פיתוח של הדור הראשון. מדובר במערכות בטיחות המבוססות על חיישנים איכותיים ומתקדמים ועל מערכות של בינה מלאכותית המסייעות לנהג הרכב במספר דרכים שונות. מערכת זו יודעת כיצד לזהות כאשר אנחנו מתקרבים יתר על המידה לרכב שלפנינו, כאשר אנחנו סוטים מנתיב הנסיעה באופן בלתי צפוי ועוד. היא יודעת לקרוא תמרורים ולהתריע בפנינו על סכנות ומפגעים שונים, ובמקרים מסוימים המערכת אף הופכת אקטיבית, כמו במקרה בו איננו מספיקים לבלום בזמן, אז המערכת עשויה לסייע לנו בבלימת החירום (מדובר בפיצ'ר הקיים רק בחלק מן הדגמים ואינו תמיד מופעל).

הדור השני של מערכת הבטיחות של טויוטה המאופיין במערכות סמי אוטונומיות למיניהן מהווה צעד נוסף בדרכו של עולם הרכב אל עבר רכבים אוטונומיים לחלוטין. בקורולה החדשה הרכב מסייע לנו לזהות את המתרחש סביבנו במהלך הנהיגה ויכול לסייע לנו בדרכים שונות ולמלא פונקציות מסוימות באופן אפקטיבי ואוטונומי לחלוטין (דוגמת החלפה בין אור גבוה לאור נמוך במהלך הנסיעה). מבחינה זו מסקרן ביותר לראות כיצד ייראו גם הדגמים העתידיים של הקורולה.

 

מקומו של הסמארטפון ברכב

כל דגם חדש של רכבים כיום חייב להתייחס בצורה זו או אחרת לאינטראקציה ההולכת ומתגברת בין בני אדם לבין מערכות דיגיטליות שונות, כאשר הסמארטפון שיש לכל אחת ואחד מאיתנו הוא הנקודה בה האינטראקציה הזו באה לכדי ביטוי יותר מאשר בכל מקום אחר.

טויוטה קורולה החדשה מצוידת במערך מדיה מתקדם ביותר, אליו פשוט מחברים באופן פשוט ואלחוטי את הסמארטפון, ונהנים מאינטראקציה פשוטה, נוחה ויעילה ביותר בינינו לבין הסמארטפון ושאר מערכות המדיה הדיגיטליות השונות. מלבד לתקשורת הנוחה בין הסמארטפון למערכת המדיה של הרכב (אשר הייתה קיימת באופן זה או אחר גם בדגמים האחרונים והקודמים של טויוטה) מצוידת הקורולה החדשה במשטח הטענה אלחוטי אשר חוסך את הצורך בכבלים וחוטים למיניהם. לכל זה השפעה ממשית גם על הבטיחות שלנו כמובן, שכן מי מאיתנו אינו מתפתה להשתמש בפלאפון במהלך הנהיגה יותר ממה שהיינו רוצים?...

 

ביצועים משופרים

מאפיין חשוב נוסף של טויוטה קורולה החדשה הוא העוצמה המכאנית של דגם זה, המהווה שדרוג משמעותי לעומת מרבית הדגמים המשפחתיים הנוסעים כיום על הכבישים. בקורולה החדשה ניתן למצוא מנוע בעל 122 כוחות סוס ואפשרות להאיץ מאפס למאה קמ"ש בכ 11 שניות. ביצועים אלו נחשבים לחריגים יחסית עבור רכבים היברידיים בפרט, ורכבים משפחתיים בכלל. העובדה כי מדובר במשפחתית היברידית המתאפיינת בביצועים שכאלו צפויה לשבות את לבבותיהם של אינספור צרכני רכב אשר עד כה חיפשו אחר רכב חזק ועוצמתי יותר מאשר הדגם המשפחתי הממוצע.

 

נסיעה שקטה יותר

מאפיין חשוב אחרון אותו נציין כאן הוא השקט המאפיין את הנהיגה בקורולה החדשה. הדגם החדש עוצב תוך שימת דגש על חוויית נסיעה שקטה ונעימה יותר, הן עבור הנהגים ושאר הנוסעים ברכב והן עבור העוברים והשבים ברחוב. בגוף הרכב קיים בידוד רעשים מתקדם ומשופר ביחס לדגמים קודמים וכמובן שגם העובדה כי מדובר ברכב היברידי מוסיפה המון לשקט המתקבל בעת הנסיעה, שכן המנוע החשמלי אינו מייצר רעש כלל בהשוואה למנוע בנזין.

 

לחצו כאן לצפייה בכל דגמי טויוטה החדשים

 

 

אנחנו במתם מוטורס סוכנות משנה טויוטה ממתינים לכם לנסיעת התרשמות מרגשת! 




צור קשר

ידוע לי כי הפרטים שמסרתי לעיל יכללו במאגר המידע של יוניון מוטורס בהתאם למדיניות הפרטיות של החברה

* שדה חובה
מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות