טויוטה חיפה

איך ומה בודקים ברכב מבעלות קודמת?

קניית רכב משומש היא אחת האופציות הריאליות יותר עבור חלק גדול מהאנשים, אך במקרים רבים מדובר גם באופציה מסוכנת במידת מה. קיימים משתנים בלתי ידועים רבים אשר נכנסים לתמונה כאשר מדובר ברכב משומש, משתנים אשר יכולים לעלות לנו ביוקר במקרים מצערים, אך גם לספק לנו רכב מצוין במחיר נמוך יחסית במקרים המוצלחים יותר.

 

על מנת להגדיל ככל הניתן את הסיכויים לכך שהעסקה שנבצע תהיה מוצלחת יחסית, קיימות בדיקות שונות שניתן ומומלץ ביותר לבצע בטרם הרכישה. כפי שנראה מיד, רצוי להתחיל בחלק מן הבדיקות הללו עוד לפני שבכלל יוצרים קשר עם מוכר הרכב.

 

אם כן – מהן הבדיקות השונות שמומלץ לבצע במסגרת תהליך הרכישה של רכב משומש, כיצד כדאי לבצען ואיך נביא למקסימום את הסיכויים שהרכב המשומש שנרכוש יהיה מוצלח וישרתנו נאמנה?

 

 לכל רכבי טויוטה בתוכנית טויוטה סלקט לחצו על לינק זה

שיעורי בית - הגדירו מה הצרכים שלכם ואילו רכבים רלבנטיים עבורכם

 

החלק הראשון בתהליך הבדיקה וההכנה לקראת רכישת רכב משומש צריך להתחיל בביצוע מחקר מקדים ו"שיעורי בית" מעמיקים מצדכם. עוד לפני שבכלל התחלתם לחפש רכבים מסוימים, נסו להגדיר לעצמכם בצורה יחסית מדויקת את הצרכים והרצונות שלכם מהרכב שברצונכם לרכוש – האם אתם זקוקים לרכב משפחתי או מסחרי/חצי מסחרי, האם יש לכם צורך שמצדיק רכישת טנדר או ג'יפ, האם אתם נוסעים בדרך כלל באזורים עירוניים ובפקקי תנועה (אז כדאי לשקול במיוחד גיר אוטומאטי ותצרוכת דלק יעילה) או שמה אתם נוהגים יותר בדרכים בין עירוניות? כמה נוסעים אתם מעוניינים להסיע ברכב בממוצע?

 

כל השאלות הללו יכווינו אתכם לסוג הכללי של הרכב לו אתם זקוקים. אז תוכלו להתחיל לברר בנוגע לדגמים העונים על הצרכים הללו, ולברור מביניהם את הדגמים הנחשבים לאיכותיים ואמינים יותר.

 

חשוב להבין כי אתם יכולים להגדיל משמעותית את הסיכויים לקנייה מוצלחת של רכב משומש רק על ידי כך שתתמקדו שחיפוש של דגמים מסוימים, הנחשבים אמינים יותר. לדוגמה, רבים מהאנשים המעוניינים ברכב פרטי בודקים מראש דגמים הנחשבים למוצלחים ואמינים לאורך זמן דוגמת טויוטה קורולה, ובכך כבר מעלים את הסיכויים למצוא רכב אמין. יצרנים מסוימים, דוגמת טויוטה, מאזדה, סובארו וכד' נחשבים ליצרני רכבים איכותיים ואמינים באופן כללי (לעומת מרבית היצרנים האחרים), לכן התמקדות בדגמים שלהם מאפשרת לכם להתחיל מנקודת מוצא טובה יחסית בחיפוש שלכם.

 

רק לאחר שהחלטתם בצורה שקולה ובוגרת מהו הרכב שאתם באמת צריכים (בניגוד לרכב הפנטזיות שלכם...), התחילו לחפש אחר אותם דגמים משומשים למכירה. בשלב זה חשוב להתאזר בסבלנות ולהיות עקביים – גם אם זה ייקח יותר זמן ממה שתכננתם, עדיף לחפש בסבלנות ולמצוא משהו טוב מאשר להתפשר עקב לחץ זמן.

 

 

שיחת טלפון עם הקונה – בררו כמה שיותר פרטים

 

לאחר שהתחלתם למצוא אפשרויות שונות ואתם מתחילים להתקשר ולברר פרטים בטלפון, הכינו לעצמכם מעין טבלה בה תמלאו את הפרטים הרלבנטיים העיקריים עבור כל אפשרות – מחיר מבוקש לעומת מחיר מחירון, קילומטראז', מספר בעלויות קודמות, תצרוכת דלק של אותו דגם (על פי בירור שתעשו בעצמכם באינטרנט...), תאונות בעבר/בעיות בהווה, טיפול אחרון/כמה זמן נותר עד הטסט הבא, סיבה למכירה וכו'. ניתן להשיג המון מידע חשוב בשיחת טלפון בת כמה דקות עם המוכר. עשו זאת, וכך תקבלו תמונה כללית בנוגע לאפשרויות העומדות בפניכם. אותו תחקיר טלפוני קצר ומסודר יכול לחסוך עבורכם פגישות רבות אשר יגזלו מכם זמן מיותר.

 

הגיעו לשיחת הטלפון עם פרטי מידע מסוימים כבר בידיכם – מחיר המחירון של אותו דגם, תצרוכת הדלק וכו'. על ידי כך שתגיעו לשיחה כבר עם חלק מהמידע הרלבנטי ממקורות אחרים, ולא מהמוכר עצמו, תרגישו בטוחים יותר ותשדרו גם הבנה מסוימת אשר תעיד על כך שאתם יודעים על מה אתם מדברים, ואי אפשר סתם "לעבוד עליכם"...

 

 

פגישה עם המוכר

 

אל הפגישה עם המוכר מומלץ להגיע עם אדם נוסף אשר "ילווה" אתכם. אף פעם לא מזיק לקבל חוות דעת מאדם נוסף, ואם אתם מכירים מישהו עם הבנה מסוימת בעולם הרכב – מה טוב (גם אדם המשתמש ברכב כבר שנים רבות מחזיק במספיק היגיון והיכרות עם רכבים על מנת לתרום לכם בפגישה, כולל תרומה להרגשה האישית והביטחון העצמי.

 

בפגישה חשוב להיות רגועים וסבלניים – בחנו את הרכב לעומק מבפנים ומבחוץ וחפשו אחר בעיות שונות. הרימו את מכסה המנוע ובחנו מה יש מתחת. מנוע אשר נראה חדש, נקי ומצוחצח, אך שייך לרכב משומש, צריך לעורר בכם חשד. במקרים כאלו – אל תהססו לשאול את המוכר – מדוע המנוע נראה נקי וחדש כל כך? זה יכול להעיד על רצון להסתיר משהו, ויכול להיות גם הסבר "תמים" ופשוט יותר. נסו לבחון גם את השלדה של הרכב – מכות ותיקונים בשלדה עלולים להעיד על תאונות גדולות שעבר הרכב בעבר. ישנם מספר מקומות בהם ניתן לראות את שלדת הרכב, חלקם מקדימה (באזור המנוע) וחלקן מאחור (בצד תא המטען). זוהי הזדמנות לגלות האם המוכר היה כנה אתכם במידה וטען כי אין לרכב תאונות רציניות בעברו. העיפו מבט מעמיק על כל ארבעת הצמיגים – האם הם נראים שחוקים או במצב טוב? עד כמה עמוקים החריצים שלהם? האם כל ארבעת הצמיגים תואמים? מה מצב הצמיג החלופי?

 

נסו לבחון את המוכר – האם מדובר באדם פרטי או בסוחר מכוניות. ניתן לרוב לזהות סוחרי מכוניות כבר בטלפון – נסו לומר כי "התקשרנו בנוגע לרכב שפרסמתם". במידה ומדובר בסוחר, תשובה נפוצה תהיה – "באיזה רכב מדובר?". במקרים של סוחרי רכב יש לנקוט במשנה זהירות ולברר בדיוק מהי ההיסטוריה של הרכב המדובר.

 

עוד בהקשר זה, מומלץ לנסות ולברר את היסטוריית הרכב המשומש, וספציפית – האם מדובר ברכב מליסינג או מהשכרה. בעוד רכבים מליסינג/השכרה עלולים להיות "מסוכנים" לרכישה, זה לא בהכרח המקרה. פעמים רבות רכב מליסינג נשמר וטופל בצורה מסודרת וטובה יחסית, ונמכר במחיר טוב יחסית לגילו ולמצבו. לכן, אל תפסלו רכבים רק כי היו שייכים לליסינג בעברם.

 

בפגישה עם המוכר בחנו לעומק גם את רישיון הרכב – כמה ידיים עבר הרכב? (סעיף "מספר בעלים קודמים") והאם זה תואם למה שהמוכר אמר לכם? מהו תאריך הדפסת הרישיון? במידה והוא הודפס מחדש לאחרונה – בררו מדוע. מהו תאריך הבעלות המופיע בצד השמאלי העליון של הרישיון – במידה והרכב נקנה ממש לאחרונה עולה השאלה – "מדוע הוא עומד למכירה שוב כל כך מהר?

 

 בחנו גם את ספר הטיפולים של הרכב – אילו טיפולים הוא עבר ומתי, אילו חלקים הוחלפו, מתי בוצע טיפול כללי יסודי לאחרונה וכו'.

 

 

 

ולבסוף, במידה ולאחר כל הבדיקות הללו הרכב עדיין רלבנטי מבחינתכם, אל תוותרו כמובן על נסיעת מבחן קצרה, יחד עם המוכר. נהגו אתם ברכב למשך כמה דקות, ונסו לבחון כיצד הוא מרגיש לכם – האם אתם שומעים רעשים "חשודים" שונים? האם הנסיעה מרגישה חלקה? האם הרכב בולם בצורה טובה? האם ההילוכים עוברים בצורה חלקה?

 

 

בדיקות חיצוניות - מכון רישוי מורשה והיסטוריה של הרכב

 

לבסוף, אם הרכב אכן עבר את כל הבדיקות והבחינות המקדימות שלכם, מומלץ גם לקחת אותו לבדיקה מקצועית. מכון בדיקות מורשה או מוסך המתמחה בסוג רכבים זה יוכל לזהות בעיות מכאניות או מבניות שאתם לא תוכלו לזהות. חשוב להקפיד לקחת את הרכב למקום המתמחה בסוג רכבים זה. אם, למשל,  מדובר בטויוטה קורולה, קחו את הרכב למוסך מורשה של טויוטה המבצע בדיקות לפני רכישה או למכון רישוי. במידה ואתם משקיעים כמה עשרות אלפי שקלים ברכב משומש יחסית חדש ואמין, שווה להוסיף עוד כמה מאות שקלים על בדיקה מקצועית מקדימה. במידה ומדובר ברכב משומש זול מאוד, ייתכן והבדיקה כבר לא משתלמת כל כך עבורכם. זה נתון לשיקולכם, אך על מנת להיות שקטים ורגועים יותר, מומלץ ללכת על בדיקה מקצועית.

 

בנוסף, בדקו את ההיסטוריה של הרכב במשרד התחבורה. ניתן להוציא בכל סניף דואר בדיקת שעבודים עבור הרכב (לברר כי הרכב אינו משועבד בשל חובות של אחד מבעליו הקודמים), וניתן לבדוק גם במשרד הרישוי את עברו של הרכב (שם תוכלו לברר האם היה שייך לחברת השכרה/ליסינג, כמה ידיים עבר וכו').

 

 

 

לאחר שבדקתם את כל זה, ואתם עדיין מעוניינים לרכוש את הרכב, תוכלו להיות שקטים שעשיתם את שלכם – בדקתם את כל מה שיכולים הייתם לבדוק והגעתם למסקנה כי העסקה משתלמת מבחינתכם. במידה ורכשתם דגם הנחשב לאמין ומוצלח וביצעתם את כל הבדיקות שיכולים הייתם לבצע, הסיכויים שתיהנו מרכב אמין לאורך זמן הם הגבוהים ביותר שאתם יכולים לבקש.

 

 

מתעניינים בטויוטה חדשה? לחצו כאן לצפיה במבצעים של טויוטה 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות