טויוטה

חברת טויוטה - יותר מייצור מכוניות

השם "טויוטה" מוכר למרבית האנשים כשמה של יצרנית מכוניות יפנית, ובצדק – טויוטה הינה אחת מחברות הרכב המובילות בעולם מזה עשרות שנים. מה שלא כולם יודעים זה שטויוטה עושה הרבה יותר מאשר לייצר רכבים.

 

פעילותו של תאגיד הענק "טויוטה" מתפרסת על פני תחומים רבים ומגוונים. גם בתחום כלי הרכב, פעילותה של טויוטה אינה מוגבלת לייצור מכוניות. מחלקות המחקר והפיתוח של טויוטה הן עצומות ופרודוקטיביות ביותר, מה שמביא לשיפורים מתמידים ולהתקדמות של ממש בתחום הרכב בעולם כולו, כפי שניתן להיווכח מהדוגמה המפורסמת של פיתוח פס הייצור ההמוני הראשון למכוניות היברידיות אשר עושות שימוש בטכנולוגיה חדשנית וידידותית לסביבה.

 

אך כאמור, פעילותו של תאגיד טויוטה ממשיך גם הרבה מעבר לעולם הרכב. הנה כמה מן התחומים בהן פועלת טויוטה, מלבד לתעשיית כלי הרכב:

 

 

רובוטיקהטויוטה הינה מובילה עולמית במחקר ופיתוח בתחום הרובוטיקה. תחום  זה אמנם  בא לידי ביטוי גם  ברכביה של טויוטה (למשל, בשנים האחרונות החלה טויוטה בייצור דגמי מכוניות בעלות גיר רובוטי..), אך עיסוקה של טויוטה בתחום מרתק זה אינה מוגבל לעולם כלי הרכב. טויוטה מפתחת רובוטים למטרות שונות ומעניינות, ונחשבת לאחת מהמובילות העולמיות ופורצות הדרך בעולם הרובוטיקה. בין היתר, פיתחה טויוטה בשנים האחרונות רובוטים המיועדים לשמש בתחום הטיפול בקשישים, תחום הבידור ולתעשייה היצרנית.

 

תעופה – תאגיד טויוטה שולח זרועותיו גם לתחום המקביל לתחום הרכב – ענף התעופה. במסגרת פעילותה בענף זה רכשה טויוטה מניות במספר חברות תעופה, והינה שותפה בפיתוחם של כלי טיס חדשים וחדישים המשמשים למטרות פונקציונאליות כאלו ואחרות. מעניין יהיה לראות לאן תגיע טויוטה בענף זה, בהתחשב במקום אליו הגיעה בעולם כלי הרכב...

 

פילנתרופיה וחינוך גבוה – טויוטה הינה פילנתרופית ידועה, אשר הקימה קרנות צדקה רבות אשר מיועדות בעיקר לתמיכה במעוטי יכולת במדינות שונות בעולם. בנוסף, קיימים ביפן, ארצות הברית ומדינות נוספות מוסדות חינוך גבוה רבים, אשר הוקמו על ידי טויוטה, במטרה ברורה לעזור ולקדם אוכלוסיות שונות, ולהעניק למעוטי יכולת רבים את האפשרות משנת החיים לרכוש השכלה גבוהה, באמצעות קרנות לימודים רבות אשר נתרמו על ידי טויוטה. בכך מביאה טויוטה לשינוי אמיתי וכן בעולם, ותורמת לחברה במדינות שונות, אותה חברה אשר העלתה אותה לגדולתה על ידי רכישת מיליוני רכבים מדי שנה.

 

ביו טכנולוגיה חקלאית – טויוטה משקיעה במספר חברות סטארט אפ קטנות יחסית, אשר עוסקות בתחום הביו טכנולוגיה והחקלאות. שוב, גם תחום זה הינו מהתחומים המתקדמים ופורצי הדרך בהם עוסקת האנושות כיום, אשר צפויים להביא לרווחה רבה לחברה האנושית בעתיד.

 

לסיכום, טויוטה הינה הרבה יותר מאשר עוד יצרנית כלי רכב. תאגיד טויוטה אחראי ישירות לפיתוח ענפי טכנולוגיה רבים ושונים, ממש עד לרמה בה הם מביאים לתרומה של ממש לבני האדם. כאן טמון גם הרבה מן הערך המוסף שמביאה טויוטה לעולם בו היא פועלת. אם כל תאגידי הענק בעולם היו פועלים בצורה דומה, היה העולם שלנו מקום טוב ומתקדם יותר לחיות בו.

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות