טויוטה בטיחות

טויוטה שומרת עליכם

סקירה כללית של מפרט הרכבים של טויוטה , מציגה בפנינו מושגים לא מוכרים וראשי תיבות לועזיים, כגון: TRC, VSC, EBS והרשימה עוד ארוכה. רבים מתוך מושגים אלו קשורים לרמת הבטיחות הגבוהה של רכבי טויוטה. ההסבר למושגים אלו טעון בעובדה אחת חשובה: חברת טויוטה חרתה על דגלה את ההתחייבות לשמור תמיד על ביטחון נהגיה.

 

רוב המושגים קשורים לטכנולוגיות בטיחות שונות הקיימות ברכבי טויוטה השונים, כגון טויוטה פריוס, טויוטה לאנד קרוזר, הוורסו של טויוטה וכמובן טויוטה אוונסיס. מאמר זה יסקור את אמצעי הבטיחות אשר בהם נוקטת טויוטה ואשר קיימים במרבית רכביה:

 

• כריות אויר - כל רכבי טויוטה כוללים כריות אויר. כריות האויר נועדו לצמצם את הנזק בעת התנגשות הרכב בעצמים שונים. כריות האויר מתמלאות בגז בתוך חלקיק שניה, מתנפחות וסופגות חלק מהזעזועים הנגרמים עקב תאונות. מרבית הרכבים של טויוטה כוללים כריות אויר קדמיות המיועדות לנהג וליושב לצידו וישנם רכבי טויוטה אחרים, בהם ישנן כריות אויר צידיות וגם כאלו המיועדות לברכי הנהג. ברוב הרכבים של טויוטה ניתן לנתק את כרית האויר הנמצאת לצידו של הנהג, כך שניתן יהיה להושיב בכסא תינוק.

 

• אם אנחנו עוסקים בנושא בטיחות הילדים, חשוב לציין כי לכל רכבי טויוטה יש מנגנון בטיחות לנעילת דלתות אחוריות. מנגנון זה נמצא ליד הנהג, ומאפשר לו לשלוט על פתיחת הדלתות האחוריות וסגירתן.

 

•  ABS- Antilock Brake System - אשר נועל את הגלגלים בעת בלימת חירום, למניעת החלקה.

 

• גם מנגנון ה-EBD Electronic brake force distribution)) קשור בקשר ישיר למערכת הבלימה, והוא מחלק את כוח הבלימה בין גלגלי הרכב. 

 

•  TRS- Tug Rotational System - משיכת המערכת הסיבובית, המונעת מגלגלי הרכב לאבד אחיזה בכביש בעת האצה ומונעת מהם 'לפרפר' (להחליק על פני הכביש) בתחילת נסיעה.

 

•  VSC- Vehicle Stability Control - מערכת לבקרת יציבות הרכב. המערכת מקטינה את סיכוי ההתהפכות של הרכב ושומרת על כיוון נסיעה במצב של שינויי כיוון חריפים. ברכבים טויוטה פריוס, לאנד קרוזר וכן טויוטה אוונסיס, ישנה מערכת VSC+ משוכללת, המחוברת למערכת ההיגוי של הרכב ומונעת מצבים של היגוי יתר, תת-היגוי וסיבוב הגה בלתי נשלט.

 

•  EBS- (Emergency Brake force System) - מערכת התראה בעת בלימת חירום. המערכת קיימת בפריוס של טויוטה ומטרתה להתריע בפני נהגים אחרים במצב של בלימת חירום.

 

•  EPS- (Electric Power Steering System) - הגה כוח חשמלי אשר מופעל על ידי חשמל וחוסך בדלק המכונית. בנוסף, הגה הכוח משפר את התמרון והדיוק בנסיעות מהירות.

 

ישנם אמצעי בטיחות נוספים ברכבי טויוטה, אשר היריעה קצרה מלהרחיב בנוגע להם, כמו קורות הפלדה התורמות לחיזוק הרכב, מערכות למניעת דרדור הרכב, הגה בטיחותי הקורס בעת התנגשות וכמובן חגורות בטיחות. אין צורך להזכיר כי לפי החוק, כל רכב שיוצר החל משנות השמונים, חייב לכלול חגורות בטיחות, המצמצמות באופן משמעותי נזקים בעת תאונות. לכן כל רכבי טויוטה כוללים חגורות בטיחות במושבים הקדמיים והאחוריים.

 

נוסף לכל אלו, חברת טויוטה עוסקת כל העת בפיתוחים עתידיים לשמירה על בטיחות נהגיה. אחד הפיתוחים האחרונים הוא מכשיר לבדיקת אלכוהול, אשר יותקן ברכבים של חברות שונות ומטרתו לבחון את מצב הנהגים לפני התנעת הרכב ובסיום הנסיעה.

 

לסיכום, בטיחות כלי הרכב שלה היא נר לרגליה של חברת טויוטה. כאשר אתם רוכשים רכב של טויוטה, אתם יודעים כי רכשתם רכב בעל מיגון מושלם להגנה עליכם ועל כל היקר לכם.

 

לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות