תיבת הילוכים רובוטית

מהי תיבת הילוכים רובוטית בטויוטה

 

בעבר היינו צריכים לבחור בין 2 תיבות מהלכים אופציונאליות לרכבים: תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציואנלית או תיבת הילוכים ידנית.

 

כל נהג לפי אופי נהיגתו (ספורטיבי יותר או שמרני יותר) יכל לבחור את תיבת המהלכים שמתאימה לאופי הנהיגה שלו. בישראל בדומה לארה"ב ובניגוד לאירופה, תיבת ההילוכים המקובלת ברכבים היא תיבה אוטומטית. בתיבה זו הנהג נהנה מהעברת הילוכים אוטומטית, ללא שימוש בדוושת מצמד, ללא צורך בביצוע "זינוק בעלייה" אך עם זאת מאבד מעט מכוח המנוע (כ10%) ותצרוכת הדלק עולה.

 

בתיבת מהלכים ידנית הנהג בשליטה רבה יותר משום שהוא קובע את ההילוך בו הוא נמצא, שחיקת הבלמים היא נמוכה יותר ותצרוכת הדלק גם היא נמוכה יותר.

 

טויוטה מציגה בדגמים החדשים –טויוטה קורולה, טויוטה אוריס וטויוטה יאריס- תיבת הילוכים רובוטית multimode. תיבה זו היא תיבה שמשלבת את היתרונות של התיבה האוטומטית והתיבה הידנית.

 

איך עובדת תיבה רובוטית ברכב טויוטה?

תיבה רובוטית-אוטומטית ברכב טויוטה היא למעשה תיבת הילוכים ידנית ללא דוושת מצמד. ומה למעשה הכוונה?

כאשר ניסע עם הרכב במצב E ( Easy ) הרכב יעביר בצורה אוטומטית 5 הילוכים קדמיים. כאמור העברת ההילוכים בדגמי טויוטה מתבצעת באופן אוטומטי מלא. המערכת הרובוטית מתאימה עצמה לתנאי הדרך- עלייה, מורד ,למהירות ומשלבת את ההילוך המתאים לפי תנאי הנסיעה.

למעשה במצב זה רכב טויוטה יהיה חסכוני בתצרוכת הדלק כנסיעה בגיר ידני ובחלק מהמקרים אף יהיה חסכוני יותר מגיר ידני. ברכב טויוטה קורולה לדוגמא תצרוכת הדלק הממוצעת היא כ14.9 ק"מ לליטר! (על פי נתוני היצרן).

כמו כן קיים מצב נהיגה ES מצב EASY SPORT במצב נהיגת "ספורט" בדגמי טויוטה יחסי ההעברה של ההילוכים יהיו ארוכים יותר והרכב יציג ביצועים עוצמתיים יותר.

בנוסף, בתיבה הרובוטית ברכב טויוטה קיימת אופציה לתפעול התיבה במצב הידני, במצב זה הנהג יחליף מהלכים בצורה ידנית, כראות עיניו. החלפת ההילוכים מתבצעת באמצעות בורר ההילוכים וזאת ללא שימוש בדוושת מצמד.

בדגמי טויוטה קורולה ודגמי טויוטה אוריס שולבו בגלגל ההגה מתגי העברת הילוכים "פדל שיפיט" באמצעות מתגים הנהג יכול להעביר מהלכים בצורה ידנית ללא הורדת הידיים בגלגל ההגה.. מתגים אלו גם פעילים בנהיגה במצב E ! (במצב האוטומטי).

 

יתרונות תיבת הילוכים הרובוטית ברכב טויוטה

תיבת ההילוכים הרובוטית של טויוטה , פותחה כדי להחזיר לנהג את חווית הנהיגה, השליטה, העוצמה של הגיר הידני זאת בלי לפגוע בהנאה הרכות הנוחות של תיבת ההילוכים האוטומטית שאותה אנו מכירים היום.

 

מאפייני התיבה הרובוטית ברכב טויוטה:

 

 

·         ניצול מירבי של הספק כוח המנוע

·         חיסכון גדול בדלק

·         החלפת הילוכים אוטומטית בשילוב מצב E

·         מעבר סדיר בין ההילוכים

·         החלפת הילוכים מורגשת

·         ידידותי יותר לסביבה

·         התקדמות אוטומטית בעליה מתונה

·         אין דוושת מצמד

·         שימוש בבלם יד בעליה תלולה

·         יש צורך בהרמת רגל בדוושת התאוצה בעת החלפת ההילוך

 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות