טויוטה ראב 4

טויוטה ראב 4 - עולם השטח פוגש בעולם ההיברידי

חברת טויוטה אחראית לכמה מפריצות הדרך והחידושים המעניינים והמשפיעים ביותר בעולם הרכב במהלך העשורים האחרונים. שניים מהפיתוחים של יצרנית הרכב הגדולה בעולם אשר התרחשו במהלך עשרים השנים האחרונות משתלבים עכשיו לכדי פיתוח מעניין במיוחד, בעל סיכוי לא רע להשפיע עמוקות על עולם הרכבים הפרטיים.

הפיתוח הראשון בו מדובר, אשר התרחש בשנת 1996, הוא השקת הדגם "ראב 4" של טויוטה, אשר למעשה היווה את המצאתו של תחום חדש לחלוטין – תחום ה"קרוסאובר". הראב 4 הייתה רכב השטח הראשון אשר היה נוח ונגיש להמוני אנשים, וביניהם רבים המתגוררים בסביבות עירוניות והיו מעוניינים ברכב שטח, אך כזה שיהיה קומפקטי ונוח לנסיעה גם בסביבה אורבאנית. הראב 4 היה למעשה ג'יפ קטן וקומפקטי אשר הכיל מאפיינים בסיסיים של רכב שטח, לצד עיצוב וגודל אשר הפכו אותו לנוח ונגיש לקהל רחב ביותר אשר לא נכנס לעולם רכבי השטח לפני כן, עקב הימצאותם של דגמים גדולים ומסורבלים בלבד בקטגוריה זו.

הפיתוח השני, והמוכר כיום לכולנו, הוא של הרכב ההיברידי המשווק להמונים. טויוטה פריוס היה למעשה הרכב ההיברידי הראשון אשר זכה לתפוצה רחבה בעולם ולפופולאריות גבוהה. מאז רכבים היברידיים תופסים נתח גדל והולך מעולם הרכב, כאשר יצרניות שונות מפתחות דגמים היברידיים חדשים.

עכשיו, משלבת טויוטה בין שני הפיתוחים הללו, בדגם החדש והמסקרן של טויוטה ראב 4 ההיברידית – רכב קרוסאובר עם הנעה היברידית.

 

מאפיינים ומבחן תצרוכת הדלק – טויוטה ראב 4

הדגם החדש וההיברידי של טויוטה ראב 4 מגיע עם המערכת ההיברידית (שילוב בין הנעת בנזין להנעה חשמלית) אותה ניתן למצוא בדגמים לקסוס וקאמרי. מנוע הבעירה הפנימית (מנוע בנזין) של הרכב הוא בנפח של 2.5 ליטרים ומייצר 155 כוחות סוס, ואליו מתווספים 141 כוחות סוס שמייצר המנוע החשמלי. יחדיו אנחנו מגיעים להספק של מעל למאתיים כוחות סוס, וכל זה ברכב אשר שוקל פחות מ 1.7 טון.

לכן, מתאפיינת הראב 4 ההיברידית בתצרוכת דלק מצוינת יחסית לרכב שטח, כאשר בנהיגה בשטחים בנויים ובסביבה עירונית מדובר ברכב חסכוני ביותר. גם בנהיגה בכביש פתוח תצרוכת הדלק טובה יחסית לרכבי שטח אחרים, וכאשר שומרים על מהירות קבועה של כמאה קילומטרים לשעה מקבלים תצרוכת מצוינת אשר אינה נופלת מזו של רכבים פרטיים רבים.

כאשר נקלעים לפקקי תנועה בולטת רמת החסכוניות חסרת התקדים של המערכת ההיברידית, חסכוניות שלא ראינו מעולם באף דגם של רכב שטח. במצבים של פקק זוחל, אליהם כולנו נקלעים מדי פעם, המערכת ההיברידית מספקת תצרוכת מצוינת של 25 עד 30 קילומטרים לליטר!

נתונים אלו הופכים את הדגם ההיברידי של ראב 4 לאידיאלי עבור המתגוררים במרכז הארץ ומעוניינים ברכב שטח, אך גם בהוצאות דלק סבירות ואף נמוכות. כמובן שגם האפקט הסביבתי כאן הוא חסר תקדים – החזקה של רכב שטח, גדול יותר ובעל יכולות שונות מרכב פרטי, אך חסכוני ביותר בתצרוכת הדלק.

 

עיצוב פנים נעים ומזמין וחוויית נסיעה מתקדמת

גם בכל הנוגע לעיצוב הפנים של הראב 4 ההיברידית – הנדסת האנוש, רמת האבזור וכו', מדובר ברכב אטרקטיבי ומהנה ביותר עבור משפחות וצעירים/צעירות כאחד.

פנים הרכב מתאפיין בעיצוב נקי, נעים ומודרני. גם מבחינת אבזור ניתן ליהנות מאבזור בטיחות מתקדם (המאפיין את כל דגמיה של טויוטה) הכולל שבע כריות אוויר וכו', ומאבזור פנאי מודרני – גרסת הפרימיום מגיעה עם מערכת מולטימדיה מתקדמת הכוללת מסך מגע צבעוני, מצלמת רוורס, מפתח חכם, פתיחה חשמלית של תא המטען והפתעות נוספות.

חוויית הנסיעה בטויוטה היברידית היא חוויה מתקדמת ומסקרנת, בדומה לחוויית הנסיעה בהיברידיות אחרות. בתחילת הנסיעה המנוע אינו משמיע כמעט שום רעש כך שנדמה כאילו הרכב פשוט מתדרדר, וגם כאשר מנוע הבנזין משתלב ומצטרף להנעה הנסיעה חלקה ושקטה מאוד יחסית.

כל זה, יחד עם העובדה כי הנוסעים יושבים גבוה יחסית ובתוך רכב שטח גדול וחזק יותר מרכב היברידי פרטי, הופכים את חוויית הנסיעה למתקדמת ומרגשת במיוחד עבור חובבי רכב בכלל וחובבי שטח בפרט.

עד עכשיו, אף פעם לא הייתה הזדמנות לחובבי הרכב והשטח המושבעים לעשות טיול שטח ברכב היברידי, חסכוני ועתידני ממש. עכשיו, עם השקתה של הראב 4 החדשה, נפתח תחום חדש לחלוטין בעולם הרכב, בדומה לפיתוחים המשמעותיים הקודמים של טויוטה בעשורים האחרונים.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות