בשנים האחרונות, החלו יותר ויותר אנשים, בכל רחבי העולם, לגלות את היתרונות המגוונים שמגלמים בתוכם כלי הרכב ההיברידיים. אחד הרכבים הבולטים ביותר בקטגוריה הזו, אם לא הבולט מכולם, הוא טויוטה פריוס. מבחינה היסטורית, זהו הדגם ההיברידי הראשון שיוצר בייצור המוני, כאשר ביפן הוא משווק החל משנת 1997. ממש עם השקתו של הדור הרביעי של טויוטה פריוס, וכשמכירות רכבי הפריוס כבר הגיעו למיליונים, הגיע הרגע לסקור את המאפיינים העיקריים שלהם, מה שיאפשר להבין את סוד ההצלחה.
ההיסטוריה של טויוטה פריוס מתחילה למעשה ב-1993, עת נשיא החברה, איג'יי טויודה, הכריז על כוונתו לפתח רכב שיסייע בהצלה, פשוטו כמשמעו, של תחום הרכב. מיטב המוחות של החברה החלו לעמול על פיתוחה של מכונית משפחתית, שתעמוד בדרגות האיכות הגבוהות ביותר בקטגוריה, אך תשלב לצד זה חיסכון באנרגיה ותקטין את זיהום האוויר. המטרה הראשונית הייתה לפתח שתצרוך כמות דלק הפחותה בכ-50% מזו של טויוטה קורולה, אחד מדגמי הדגל של החברה. בפועל, הוחלט כי הדרך היעילה ביותר להגשים את המטרה היא באמצעות יצירת מערכת הנעה היברידית, המבוססת על שילוב בין מנוע בנזין "מסורתי" לבין המנוע החשמלי.
הדגם הראשון נמכר ביפן בלבד, וכלל בתוכו מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים ו-58 כוס סוס, שפעל לצד מנוע חשמלי של 40 כוח סוס. צריכת הדלק הראשונית הייתה של 28 קילומטר לליטר. בדורות הבאים של הרכב נעשו שינויים שתכליתם שיפור הפעילות של מערכת ההנעה ההיברידית עוד יותר, מה שגם העלה את הספקי המנועים. בדור השלישי, שהושק ב-2009, היה כבר מנוע בנזין בנפח של 1.8 ליטר (הספק של 99 כוח סוס), יחד עם מנוע חשמלי של 82 כוח סוס. שילוב המנועים מביא לצריכת דלק נמוכה במיוחד, של 25.6 ק''מ לליטר בנסיעה משולבת, על פי נתוני היצרנית. בנוסף לכך, מבוסס הדגם על טכנולוגיית Plug In, אשר הופכת את שילוב המנועים לאופטימלי – הדבר מאפשר לגמוע עם הרכב מרחק של עד 25 ק''מ ללא טעינה, כאשר מבחינת מנוע הבנזין ניתן ליסוע מאות קילומטרים מבלי שיש צורך לתדלק.
הדגם עבר מתיחת פנים משמעותית בשנת 2015, אשר השינוי העיקרי בו הוא חידוש החרטום אשר בקדמת הרכב, כמו גם מיקסום המרחב הפנימי שעומד עבור נוסעי הרכב. מתיחת פנים זו של הטויוטה פריוס הכינה אותה לקראת השינוי המשמעותי ביותר שעתיד לחול עליה. וכאן בדיוק מתחילים לדבר על טויוטה פריוס החדשה, שנחשף לאחרונה בתערוכת פרנקפורט ושצפויה להגיע לישראל.
הדור הרביעי של טויוטה פריוס מעורר ציפיות בקרב נהגים ומומחי רכב גם יחד. כבר עכשיו, ברור כי היצרנית היפנית הצליחה ליצור דגם שהמנוע החשמלי שלו חזק יותר, ושהחיסכון שלו בדלק משמעותי עוד יותר. החידוש המרכזי הראשון בדגם הוא ההתבססות שלו על הרצפה המודולרית החדשה של טויוטה, כאשר מבחינה פיזית מימדיו גדלו והעיצוב שלו הפך לבולט יותר. היות ושיווק הדגם עוד לא התחיל בפועל, לא ידוע עוד בדיוק מה יהיו המאפיינים הספציפיים של יחידת ההנעה, אם כי דבר אחד ברור: סוללת הרכב החשמלית תהיה בכל מקרה קטנה יותר במימדיה מאשר בדורות הקודמים, אך מנגד עוצמתית יותר.
מבחינה בטיחותית, הרי שכמיטב המסורת של טויוטה, הדגם כולל את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר: מערכות לזיהוי הולכי רגל, מערכות התרעה במקרה של סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית וכיוצא בזה. חשוב להדגיש כי נכון לנקודת הזמן הנוכחית, לא ידוע עוד אילו מבין המערכות האלה תגענה לישראל.
לקבלת מידע נוסף אודות טויוטה פריוס התקשרו אלינו למתמ טויוטה חיפה לטלפון 04-8550550 או באמצאות דף צור קשר באתר.