גם אם אתם מחפשים מכונית עם מנוע דיזל, גם אם אתם אנשים של תיבת הילוכים ידנית וגם אם ממש בא לכם על רכב שטח כדאי שתדעו איך טויוטה פריוס יכולה לחסוך לכם לא רק דלק אלא כסף.
מסתבר שאושרו כמה הצעות חוק בנושא והעתיד נראה ירוק מתמיד.
בשנת 1997 שיווקה טויוטה לראשונה את המהדורה המסחרית של רכב היברידי - טויוטה פריוס. עד שנת 2004 היא מכרה 130 אלף יחידות. בשנת 2004 זכה המנוע של טויוטה פריוס בתחרות "מנוע השנה 2004" ו"המנוע החסכוני ביותר" בתחרות עולמית. שישה חודשים זהו זמן ההמתנה לקבלת טויוטה פריוס בארה"ב. בשנת 2005 טויוטה פריוס זכתה בתואר מכונית השנה באירופה .
כ-20 ק"מ לליטר עושה פריוס לעומת מתחרותיה מגאן (18.4 ק"מ לליטר ) מאזדה 3 (10.5 ק"מ לליטר.) 2 מנועים לרכב היברידי (כלאיים) - מנוע בנזין רגיל ומנוע חשמלי.
30% במקום 95% זו ההנחה במס הקנייה המוטל על מכוניות היברידיות מה שהשפיע ישירות על מחירה של טויוטה פריוס שירד מ-230 אלף שקל ל-149900 אלף שקל.
15,000 שקל קנס במס הקנייה, יקבלו מכוניות בעלות פליטת מזהמים גבוהה. ועד 6,000 שקל לצורך הטבת מס הקנייה יקבלו מכוניות בעלות פליטת מזהמים נמוכה. על פי מנגנון קנס או פרס שיזם משרד האוצר.
15 קבוצות זיהום- כל הרכבים בישראל יחולקו לחמש עשרה קבוצות זיהום, על פי מנגנון המדד הירוק. לפי מנגנון זה יקבלו הרכבים ציון על פי הציון שיקבלו בנוסחה המשקללת פליטה של 5 מזהמים, כשהציון הירוק המצטיין הוא 0 לרכבים ללא פליטת מזהמים ועד 400 לרכבים הפולטים כמות גבוהה במיוחד של מזהמים.
עד שנת 2015 נשלם מס קניה על טויוטה פריוס 30% במקום 72% ונזוכה ב- 6000-5000 ₪ הנחה תינתן גם על טויוטה יאריס. רכבים אלה יעמדו על ציון ירוק שבין 50- ל 150.
10.9 שניות זה הזמן שלוקח לרכב טויוטה פריוס להאיץ מ 100-0 קמ"ש. לרכב טויטה פריוס יש
68 כ"ס/1,540-1,200 הספק מרבי/סל"ד (חשמלי) ו76 כ"ס/5,000 הספק מרבי/ סל"ד (בנזין).
"אפס פליטות" זהו היעד לטווח הארוך של חברת טויוטה. את היעד הזה היא מתכוונת ליישם באמצעות פיתוח כלי רכב חדשניים, כשרכב פריוס הוא הרכב החלוץ מבין הרכבים החשמליים היברידים, חסכוניים, והידידותיים לסביבה.