טויוטה

טויוטה – חשיבות השיווק

טויוטה הינה אחת מן החברות הגדולות והמובילות בעולם כולו, לא רק בתחום תעשיית הרכב, ועל כן הינה מותג של ממש. השם "טויוטה" מעלה אצל כמעט כל אחד בעולם אסוציאציות מיידיות המתקשרות מן הסתם לעולם הרכב, ליפן, למכוניות מרוץ (עבור מי שמתעניין בתחום ומכיר את טויוטה משם..) וכד'. כל אחד והאסוציאציה אשר עולה אצלו בראש.

כחברת ענק בעלת שאיפות מתמידות ובלתי פוסקות לצמיחה והתפשטות, חייבת הייתה טויוטה כחברה לשים דגש מיוחד על הפן השיווקי של פעילותה, על מנת להפוך את השם "טויוטה" למותג חזק כפי שהוא נתפס כיום.

בעשורים האחרונים העולם העסקי הולך ומכיר יותר ויותר בתחום השיווק כתחום קריטי ובעל חשיבות מן המעלה הראשונה עבור כל חברה אשר פועלת בשוק תחרותי. ההכרה הזו, כמו תובנות רבות אחרות, הופיעה אצל טויוטה לפני שנים רבות. גם בתחום השיווקי, כמו בתחומים רבים אחרים, הפגינה טויוטה מקצועיות ויעילות, כאשר בשנת 2010 ניתן לומר כי השיווק הוא אחד הגורמים אשר לאורך השנים הביא את טויוטה למעמד העל של אחת מן החברות הגדולות והמצליחות בעולם.

שיווק ואיכות כגורמים משלימים

כאשר מנתחים את גורמי ההצלחה המטאורית של טויוטה במחצית המאה האחרונה בתחום כלי הרכב, תחום השיווק נתפס כאמור כגורם חשוב ובלתי נפרד מהצלחת החברה. עם זאת, לא בכדי ידועה טויוטה בזכות האיכות חסרת הפשרות של רכביה.

זהו מעגל הקסמים בלעדיו לא יכולה אף חברה להצליח בצורה נרחבת כל כך – איכות ושיווק. ללא מוצרים טובים ואיכותיים לא ניתן להצליח לעולם. ללא מערכת שיווק משומנת, גם החברה בעלת המוצרים האיכותיים ביותר לא תמריא. טויוטה אם כן, מתאפיינת מזה עשרות שנים בהצלחה בשני התחומים המשלימים הללו – איכות גבוהה של המוצרים כמו גם מערכת שיווק טובה אשר דואגת להפיץ ולספר על המוצרים האיכותיים הללו לכל העולם.

בפעילותה בתחום השיווק שומרת טויוטה על הכללים הבסיסיים החשובים של עולם זה – עריכת מחקר מקיף אודות הסביבה השיווקית וצרכי הצרכנים בשוק, פילוח שוק, שימוש באסטרטגיות מוגדרות מראש להשגת נתחי שוק ספציפיים, חדירה הדרגתית ומתוזמנת לשווקים זרים, מיצוב המותג וכד'.

על מנת להיווכח באיכות השיווק של טויוטה, ניתן להביט בדרך המוצלחת בה מצליחה החברה לפנות לקהל הלקוחות השונה בכל מדינה בה היא משווקת. כך, הפרסום של טויוטה בארצות הברית למשל, תואם להלך הרוח האמריקאי באותה תקופה, ומדבר אל האמריקאי הממוצע – קהל היעד של החברה. באותו אופן ניתן כמובן לאפיין את השיווק בכל מדינה ומדינה אליה משווקת טויוטה, כולל ישראל כמובן.

 

ניתן אם כן לראות בטויוטה דוגמה קלאסית לדרך בה מפעל קטן אשר החל פעילותו בכלל בתחום שונה (תחום הטקסטיל), הופך במרוצת השנים למפעל גדול יותר ויותר בתחומו (החדש), ומציג צמיחה וגדילה מתמדת, תוך הקפדה על שיווק בלתי פוסק. טויוטה הינה דוגמה קלאסית למקום אליו ניתן להגיע בעזרת שילוב של איכות ייצור עם שיווק חכם ומתוזמן היטב.

 

לפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון 04-8550550 או באמצעות האתר. 

 




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות