טויוטה

מסע 5 היבשות של טויוטה

כפי שידוע לכל מי שמתעניין בעולם הרכב, חברת טויוטה היא אחד הגורמים החדשניים ופורצי הדרך בענף, כמו גם אחת מיצרניות הרכב המצליחות והגדולות ביותר בהיסטוריה. טויוטה חתומה על כמה מהחידושים והפיתוחים הגדולים והמשמעותיים ביותר בעולם הרכב בעשורים האחרונים, וידועה ככוח המוביל המביא את הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים התחום לכדי מימוש וייצור המוני, ובכך מביאה למעשה להטמעתם בשוק הרכבים הפרטיים. בעוד ישנן סיבות רבות להצלחה המתמשכת של טויוטה, מחקרים רבים בתחום הניהול מראים כי סגנון הניהול הייחודי של החברה, השואף לא רק למצוינות אלא גם לחשיבה יצירתית ופתוחה, הוא מהגורמים העיקריים אשר הביאו את טויוטה למקום בו היא נמצאת.

 

דוגמה טובה לאותו ניהול המעניק מקום מיוחד לחשיבה יצירתית וחדשנית ניתן למצוא במסע 5 היבשות של טויוטה. לכבוד הגעתו של מסע זה קרוב ל"שכונה" שלנו, כולל השתתפות של נציג טויוטה ישראל, נציג כאן את הקונספט המעניין העומד מאחורי מסע זה, וכיצד הוא קשור לחדשנות ולמצוינות המאפיינת את רכבי החברה.

 

פרויקט ייחודי על פי החזון הניהולי של טויוטה

אחד המשפטים הבולטים והמעניינים ביותר בחזונו של נשיא טויוטה, אקיו טויודה, הוא כי – "הדרך מעצבת אותנו, ואנו יוצרים את הרכבים". כלומר, אחד הקווים המנחים העיקריים שצריכים לעמוד לנגד עינינו בבואנו לעצב ולייצר רכבים הוא מאפייני הדרך שצפוי הרכב לעבור, והצרכים שהדרך יוצרת בקרב הנהגים.

במטרה לבחון ולממש חזון זה, הושק בטויוטה כבר בשנת 2014 פרויקט חמש היבשות. במסגרת פרויקט זה יוצאים עובדי טויוטה לחצות את חמשת יבשות העולם ברכבים מדגמים שונים של החברה, דוגמת לנד קרוזר, פראיוס ההיברידית, יאריס, C-HR ועוד. מטרת המסע היא פשוט לאתגר את רכבי החברה ולנהוג בהם בכל תוואי השטח האפשריים, כמו גם בתנאי אקלים שונים ומגוונים,  במטרה להתנסות בנהיגה בתנאים שונים ו"על הדרך" לרכוש תובנות רלבנטיות, כאלו שיסייעו לייצור רכבים טובים ומתאימים אף יותר. כך, תומך פרויקט זה בקו מנחה נוסף העומד במרכז החזון הניהולי של החברה – תמיד ניתן להשתפר ולייצר רכבים טובים עוד יותר.

על ידי מסע מאתגר בו ישתתפו עובדי החברה ממרכזי המחקר והפיתוח של החברה בכל רחבי העולם, שואפים בטויוטה לשים למבחן של ממש את אותו חזון השואף למצוינות, חדשנות וחתירה מתמדת לשיפור.

 

מאוסטרליה, דרך אמריקה, אירופה ואפריקה ועד לסיום החגיגי והמפתיע ב 2020

פרויקט חמש היבשות הושק כאמור כבר בשנת 2014, כאשר יבשת אוסטרליה זכתה בבכורת האירוח. משם, בשנתיים שלאחר מכן עבר המסע ליבשת אמריקה, והשנה (קיץ 2017) מגיע המסע ליבשת אירופה. במסגרת הסיבוב האירופאי משתתף במסע גם נציג כחול לבן מטעם אגף השירות והתמיכה הטכנית של טויוטה ישראל. טויוטה היא אחד מיצרניות הרכב הפופולאריות ביותר בישראל בעשורים האחרונים, כך שרק ראוי כי גם לנו תהיה נציגות במסע העולמי של רכבי טויוטה.

 

במהלך השנה הבאה צפוי להגיע המסע ליבשת אפריקה, אשר וודאי תציע אתגרים מרתקים ללנד קרוזר ולשאר הדגמים המשתתפים במסע. לצד הלנד קרוזר ימשיכו גם היאריס, הפראיוס ושאר הדגמים ליבשת אסיה בשנת 2019, כאשר הסיום החגיגי של המסע צפוי להתרחש בשנת 2020, במעמד החגיגי והסמלי כל כך של אולימפיאדת טוקיו. מלבד לעובדה שמדובר כמובן ביפן - מדינת הבית של חברת טויוטה, האולימפיאדה מייצגת במובן מסוים את המין האנושי בעולם כולו, ואת החתירה הבלתי נלאית למצוינות ולהתקדמות והתפתחות בלתי פוסקות. בדיוק כמו סמל האולימפיאדה המייצג את חמשת היבשות בעולם, כך גם טויוטה, על רכביה ועובדיה, דואגת לחצות את יבשות העולם כולן, במטרה לזהות צרכים, בעיות והזדמנויות לשיפור, במטרה לייצר רכבים טובים ואיכותיים יותר.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות