בשנים האחרונות, ערכה טויוטה שינויים מהותיים, לעיתים עד לרמת מתיחת פנים של ממש, בלא מעט דגמים מבית היוצר שלה. לאחרונה, התבשרנו על שינויים משמעותיים שעבר אחד הדגמים המעניינים ביותר של היצרנית היפנית המובילה הזו, והוא טויוטה קאמרי. הדגם, שיצא לראשונה ב-2011, מציע בגרסה הנוכחית שלו מגוון חידושים מעניינים מאד, שמשפרים את חווית הנהיגה בו בעשרות מונים. לפניכם סקירה מקיפה המתייחסת לכל מה שחשוב לדעת על הדגם.
טויוטה קאמרי 2015 הגיעה לישראל בגרסה ההיברידית שלה, המאפיינת גם דגמים חשובים אחרים של היצרנית היפנית המובילה הזו. ביחס לדגמים הקודמים, הדבר הראשון הבולט כאן הוא העיצוב החיצוני של הגרסה הנוכחית, שעבר כאן עדכון ושדרוג משמעותיים: למעשה, על פי היצרנית כל חלקי המתכת במרכב המכונית שונו, דבר שיוצר מראה חדש לחלוטין ביחס למה שהתרגלנו אליו. הדגם הנוכחי מפגין נוכחות מרשימה בכל קנה מידה, בין השאר עקב משיכת הפנסים לאחור, הקימורים המאפיינים את דלתות ופגושי הרכב ועוד. מבחינה מספרית, מדובר כאן על אורך של 485 ס''מ ובסיס גלגלים של 277.5 ס''מ, מה שהופך את הישיבה ברכב לנוחה בכל קנה מידה: זוהי אחת המכוניות המרווחות ביותר שניתן להעלות על הדעת.
פנים הרכב עבר אף הוא שינויים, כאשר הגרסה הנוכחית מציעה עיצוב פנים מתקדם, הנחשב ליוקרתי בכל קנה מידה: בין השאר, הדבר מתאפשר עקב ההוספה של ריפודי העור ושל דפנות העור לתוך משוואת העיצוב של הרכב, הכנסת מושבים קדמיים המתכווננים בצורה חשמלית ועוד. מבחינת האבזור הפנימי, נראה כי טויוטה קאמרי חדשה מציעה את כל מה שניתן לצפות לו ברכב מסדר הגודל הזה: מערכת בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה, מצלמת רוורס, מראות חשמליות ועוד. ההיבט הבטיחותי של הרכב שודרג בעשרות מונים, כאשר מעבר למערכות בקרת היציבות והאחיזה כולל הדגם האמור לא פחות מ-10 כריות אוויר, המספקות הגנה אקטיבית בעת תאונה, חלילה.
כיאה לרכב היברידי, דגם הקאמרי החדש מביא לצריכת דלק יעילה במיוחד, המשנה את חוקי המשחק בתחום. על אף שמדובר במכונית סדאן בעלת גודל מרשים, צריכת הדלק שלה חסכונית בכל קנה מידה, כשהשילוב שבין המנועים הופך לאידיאלי במיוחד כאשר מרבים בנהיגה עירונית, כמו גם כאשר מתמודדים עם עומסי תנועה משמעותיים. כנסו לסוכנות טויוטה חיפה, מתם טויוטה בחיפה, והתרשמו מהדגמים החדשים של טויוטה קאמרי.
טויוטה ידועה כיצרנית אשר מעניקה דגש משמעותי ליצירת חווית נהיגה ללא פשרות. דומה כי הדברים אמורים גם בכל הנוגע לגירסה הנוכחית של הקאמרי. ראשית, מדובר על רכב "חזק" בכל קנה מידה, וזאת עקב התרומה המשותפת של שני המנועים. המנוע החשמלי מספק, כבר בנקודת ההתחלה, 141 כוח סוס ו-25.7 ק''ג. כאשר נכנס לתמונה מנוע הבנזין, הוא מוסיף 158 כוח סוס ב-5,700 סל''ד, וכן 21.6 קג''מ ב-4,500 סל''ד. בסך הכול, מפיקים שני המנועים יחדיו 200 כוח סוס.
המפרט הטכני של טויוטה קאמרי החדש מאפשר לה לבצע את משימת ההאצה גם כן בצורה יעילה. הרכב מגיע תוך כ-7.7 שניות ממצב של אי תנועה למהירות של 100 קמ''ש, כאשר גם האצה בין מהירויות שונות במהלך הנסיעה נעשית בקצב מרשים. הדגם מאפשר נסיעה נוחה וחלקה בכל תנאי הכביש, בין השאר עקב המתלים הרכים (אשר כוילו מחדש בדגם הנוכחי ביחס לקודם).
מכל אלה, ניתן להסיק כי הדגם החדש של הקאמרי צפוי לספק מענה מלא לכל מי שרוכש אותו. זהו דגם אשר כולל בתוכו מגוון "הפתעות" ומציע ניגודים שונים אשר תורמים יחדיו ליצירת שלם הגדול מסך החלקים שלו. כנסו לסוכנות טויוטה חיפה, מתם מוטורס בחיפה והתרשמו מהדגמים החדשים של טויוטה.