טויוטה מערכת Lacros

טכנולוגית הייטק ברכבי טויוטה

זה מכבר שיצרנית הרכב הענקית היפנית טויוטה קבלה את שמה כמובילה בתחום הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות ברכביה. למעשה, כמעט כל כלי הרכב היוצאים את מפעל טויוטה מצוידים המערכות טכנולוגיות מתקדמות, החל ממערכות הזרקה של הדלקים אל המנוע ומערכות פנימיות נוספות המאפשרות נהיגה בטוחה וחסכונית יותר, וכלה במערכות בלימה, מערכות שליטה ומערכות בקרה על הרכב, המשפרות באופן יוצא דופן וחיוני את הבטיחות העילאית אותה מבטיחה טויוטה לבוחרים ברכביה. אם כן, כיצד בסופו של דבר תורם ענף ההייטק לרכבי טויוטה, וכיצד תורמת טויוטה לענף ההייטק בפיתוחים אישיים אשר נועדו להטמעה ברכבים של טויוטה, אך משפיעים על ענף הרכב כולו.

 

 

* הכתוב במאמר זה מתייחס לפיתוחים עולמיים של חברת טויוטה ולא משקף בהכרח את הדגמים הנמכרים בפועל בארץ

פיתוחים של טויוטה – מערכת בלימה אוטומטית מבוססת נתוני GPS

 

כחלק של מאמציה של חברת טויוטה לשפר את בטיחות הנהיגה ברכביה, תורמת טויוטה למעשה לעולם כולו בהשקה של מערכות מתקדמות המיועדות למנוע תאונות נהיגה קטלניות. אחת המערכות אשר נמצאות כעת עוד בשלב הפיתוח על ידי מהנדסי הפיתוח של חברת טויוטה, היא מערכת הבלימה המבוססת על נתוני GPS. מערכת זו, מקבלת את נתוניה מהלוויין על בסיס מיקומו של כלי הרכב, ומזהה קרבה מסוכנת לרכבים הנמצאים לפני הרכב הנוהג. בעל ידי קליטה לוויינית של מצב מסוכן, יעבור הרכב באופן אוטומטי למצב של בלימת חירום, ובכך למעשה ימנע את ההתנגשות, ללא צורך בערנות מוגברת של הנהג, או על אף חוסר תשומת לב מצידו.

 

החזון של מפתחי המערכות המובנות לשמירה על בטיחות הנהיגה מטעם חברת טויוטה בעתיד, הוא לאפשר למערכת לזהות תמרורי עצור מתקרבים, ולהזהיר את הנהג באופן קולי אודות התמרורים המתקרבים במידה וזה נוהג במהירות אשר לא תאפשר לו עצירה במועד. פיתוח של מערכות אלו על ידי טויוטה, יאפשר בעתיד לרכבים אחרים להטמיע את המערכות, ובכך לשפר את רמת הבטיחות בנהיגה, ולצמצמם משמעותית את מספר הנפגעים בתאונות דרכים ובכך כמובן להציל חיי אדם.

מערכת Lacros למניעת הירדמות במהלך הנהיגה

 

התאונות הקטלניות ביותר המתרחשות על הכביש, אשר עולות בחיי אדם ובתאונות דרכים מחרידות ביותר, נגרמות בחלק ניכר מהמקרים כתוצאה מהירדמות של הנהג במהלך הנהיגה. חברת טויוטה השקיעה מאמצים רבים בפיתוח טכנולוגיית הייטק ייחודית אשר תאפשר להתריע בפני הנהג אודות מצבו, ולהעירו במקרה של הירדמות. באמצעות מצלמה המותקנת באזור לוח השעונים, מאפשרת מערכת Lacross פרי פיתוחה של טויוטה לזהות את תנודות העפעפיים של הנהג, וכאשר זו תבחין סגירת העפעפיים לאורך זמן, תתבצע התראה קולית אל הנהג במטרה להעירו לפני שחלילה תתקיים תאונת דרכים. זהו אלגוריתם הייטק ייחודי ומתוחכם, אשר השימוש בו עשוי להציל חיים, ולמנוע תאונות דרכים, כחלק ממאמציה העילאיים של טויוטה לשפר את איכות הנהיגה, ואת הבטיחות בה.




מבצעים הזמנת נסיעת התרשמות הזמנת טיפול דרכי יצירת קשר נגישות